Skip to main content

Pravljenje proizvoda

Osnovne informacije

Pre nego što napravite svoj proizvod, preporučujemo Vam da pročitate više o skupovima atributa, tipovima proizvoda, poreskim opcijama, osnovnim podešavanjima prodavnice i načinima upravljanja zalihama. To će Vam pomoći da počnete sa kreiranjem svog prvog proizvoda. Nakon što pročitate ovaj vodič, moći ćete da kreirate svoj proizvod.

Ime i cena proizvoda su neophodne informacije, da bi Vaš proizvod bio uspešno sačuvan. Pored toga, sugerišemo da unesete SKU (magacinski broj proizvoda). Navedene podatke unosite na samom vrhu. (slika)

Proizvodi mogu da pripadaju određenoj kategoriji ili nekoliko kategorija/podkategorija. U listi sa desne strane potrebno je da obeležite one kojoj pripada. Proizvodi takođe mogu pripadati određenom brendu što će rezultirati prikazivanjem tog proizvoda na stranici brenda. Jednostavno izaberite brend iz liste koja će prikazati sve prethodno sačuvane brendove. Navedene opcije znatno olakšavaju pretragu od strane kupca. Birate nakon toga koji porez će biti obračunat na Vaš proizvod. (slika)

Proizvod ima kratko polje pod nazivom „Opis na stranici sa proizvodima“ i ovo je opis koji će biti prikazan samo na stranici sa listom proizvoda Vaše prodavnice, ispod naziva proizvoda. Da biste ga tamo prikazali, trebalo bi da ga omogućite u Podešavanja -> Izgled.

Preostali opisi (kratki i detaljan) prikazuju se otvaranjem konkretnog proizvoda. Kratak opis prikazan je sa strane ispod naziva proizvoda, dok je detaljan opis prikazan ispod slika proizvoda. U administrativnom panelu su sva tri opisa jedan do drugog, tako da je potrebno obratiti pažnju koji želite da prikažete.

Za kraj osnovnih podataka jednog proizvoda ostaju slike. Slike proizvoda se automatski optimizuju za najbolje performanse. Dok čuvamo originale, Vašim klijentima pružamo optimizovane slike. Nivo optimizacije može lako da promeni administrator prodavnice u delu Podešavanja -> Izgled -> Napredno.

Atributi

Atributi će predstavljati filtere u Vašoj prodavnici. Više o atributima i definisanju istih potrebno je da pročitate na linku. (prikaz)

Napomena: Kada je u pitanju grupni proizvod, umesto atributa biće Vam obavezno polje Povezani proizvodi i biće potrebno da obeležite 2 ili više proizvoda koji će biti sadržani u okviru jednog.

Magacin & slanje

Upravljanje zalihama proizvoda nikada nije bilo lakše. U odeljku „Praćenje lagera“ na stranici za uređivanje / kreiranje proizvoda imaćete opciju da izaberete da li želite da pratite stanje na lageru ili ne. Ukoliko odaberete opciju da ne pratite stanje, proizvod će uvek biti raspoloživ. S druge strane, ako odlučite da upravljate svojim zalihama, proizvod će biti dostupan samo u količini koju ste prethodno definisali. U tom slučaju, količina proizvoda će se smanjiti nakon što se primi uplata porudžbine i u tom slučaju je potrebno da pazite na zalihe proizvoda. Jedna od nadolazećih karakteristika su obaveštenja o niskim zalihama proizvoda.

Napomena za podesive proizvode: Imajte na umu da će podesivi proizvodi imati dostupne količine definisane na nivou deteta / varijante, jer su to stvarni fizički proizvodi koje imate ili nemate na lageru. Napomena za grupisane proizvode: Grupisani proizvodi nemaju količinu i njihova količina se izračunava na osnovu maksimalnog broja proizvoda koje možete da prodate, ali zavise od količine podređenih proizvoda i njihovog statusa o praćenju lagera.

Imate mogućnost da unesete težinu proizvoda, koja će imati uticaj na metode i cenu dostave. Pored toga, procenjeno vreme dostave će biti prikazano ispod svih detalja o proizvodu. Cenu proizvoda možete takođe uneti po jedinici mere.

Promocije

Svaki proizvod ima regularnu cenu po valuti, koja je neophodna za unos prilikom kreiranja. Pored regularne, postoji mogućnost definisanja promotivne cene. Promotivna cena je snižena cena proizvoda koja može biti aktivna u određenom vremenskom periodu definisanjem "Promotivna cena od“ i „Promotivna cena do“. Ako definišete oba datuma, posebna cena će biti aktivna samo u periodu između ta dva datuma. Ukoliko ne definišete ove datume, posebna cena će biti aktivna sve dok je prisutan iznos u podešavanjima Vašeg proizvoda. S druge strane, ako definišete samo „Promotivna cena od“, posebna cena će biti aktivna od tog datuma. Ako izaberete da definišete „Promotivna cena do“, posebna cena će biti aktivna do dana koji ste definisali (slika). Da biste koristili specijalnu cenu, obavezno je popuniti polje „Promotivna cena“, inače definisanje datuma neće uticati na cene proizvoda. Za više informacija o cenama poreza na proizvode pročitajte odeljak Poreska konfiguracija.

Pored promotivne cene, u ovom odeljku birate bedž koji će se prikazati na željenom proizvodu. Bedževe kreirate prethodno i u padajućem meniju birate koji će biti zalepljen za konkretan proizvod. Jedna reč koja će privući Vaše kupce.

Navedene promocije unosite u istom odeljku, čiji prikaz se nalazi u nastavku ali su potpuni nezavisni jedan od drugog.

Preporučeni proizvodi

U pitanju je maloprodajna praksa marketinga ili prikazivanja proizvoda iz različitih kategorija zajedno, kako bi se generisao dodatni prihod za prodavnicu, ponekad poznat i kao dodatna prodaja, dodatna kupovina ili sekundarni plasman proizvoda.

Ako kupac ima patike u korpi, može imati preporučene proizvode u korpi kao na primeru u nastavku.

Slični proizvodi

Postoje proizvodi koji su povezani istom bojom, stilom, ukusom... U ovom odeljku potrebno je da obeležite proizvode koji će biti preporučeni kupcu prilikom pregleda jednog. Ukoliko se potencijalni kupac nije odlučio da kupi navedeni, ponuda sličnog može uticati da ipak ostane u Vašoj prodavnici. Oni će biti prikazani ispod detalja o proizvodu (primer).